lauantai 22. syyskuuta 2012

Tunteiden sekamelskaa *ba-dam-pam-tsss*

Nain pienena esipuheena voisi sanoa, etta muutaman viime paivan sisaan mahtuu monennakoisia eri tunnetiloja, tama paiva lukuun ottaen. Eritoten tama paiva, silla tanaan on kayty siella pohjamudissa asti ja hetki sitten taas noustu korkeimmalle huipulle (milloinkohan putoan ala?).

Alors, siispa, taa viikko toissa on mennyt kylla oikein hyvin. Oon saanu siivutettua ihan hirmunopeesti alkuviikolla, ja nyt loppuviikosta ku pitais olla suhteellisesti nopeempi ku on pinna tai kaks enemman leipaa, ni arvatkaas vaan kukapa sitten siivuttaaki vahan hitaammin. Mika ihme siina on etta loppua kohden sita sitten hidastuu. Eilinen ja taa paiva meni niitten kanssa vahan pitkaks, siina kohtaa ku normaalisti lopettaisin siivuttamisen ni oon jo puol tuntii jaljessa alkuviikon aikataulusta. Damn. Saatikka etta on viela lisaa leipaa.

Ja eilisen paivan ma olen ollu aika sekasin. Nimittain ku illalla kuuden aikaan vasta ma saan tietaa et on perjantai, eika torstai. Koko paivan ma olin miettiny olevani torstaissa, ja ajatellu et viela kaks paivaa ni se on siina. Ihmettelinki kyl vahan et kui jo torstaina on yks pinnallinen enemman... Mut eipa mitkaan heratyskellot soineet. Ja tanaan mulla on siis ollu aika perjantainen fiilis eilisen myohaisen ajantajun heraamisen takia. Mut hei, se oli sentaan iloinen yllatys!

Tanaan ei kyl ollu kauheen kiva paiva. Tai oli osittain, en sentaan rikkonu mitaan. Paitsi teippikoneen. Mut seki oli jo valmiiks rikki! Saatiin se sitten kylla korjatukski. Kiva sana. Mut luulin olevani hirmusen nopea, en ollutkaan, silla kahden ylimaarasen pinnan jalkeen kello oli jo yli kymmenen :(( Daaaaaaamn. Ja mulla olis mieli tehny heittaa niita leipia seinille ku alko ketuttaa yhessa vaiheessa. Se yksi mokoma leipalajike oli sen verran pisteliaalla paalla ettei suostunu ikina menemaan pussiin suosiolla. Niitten kanssa taistelin loppuun asti, mutta kylla taytyy sanoa etta ottelussa Krista vs. Boule Polka, matsi loppui suurinpiirtein lukemiin 5-60.

Noh, aina ei voi voittaa, ei ees joka kerta. Mut hei, Benoit tuli tanaan kesken kaiken mun tyoskentelyni hairitsemaan viitisen minuutin ajan. Han tuli nayttamaan mulle mm. loppuajan tyovuoroja. Mulla on ens viikolla muuten saman tyoajat, paitsi etta keskiviikkona oon vapaa ku mennaan Antoniinan kanssa tuonne kouluun kaymaan ja leipomaan, eika mulla oo enaa yhtaan iltapaivavuoroja :))

Eli toisin sanoen, ma teen ens viikolla sellasia viiden tunnin paivia kolme ja yhden kuuden tunnin paivan. Mutta mua on viilattu linssiin. Benoit ku sanos ettei mulla oo toita sillon lahtoa edeltavana tiistaina, ni kylla tossa listassa nyt sitten kuitenkin niin on. Murrrr... mut se on vaan se perusaika, eli 7-12, eli ei mikaan paha aikataulutus. Tosin vapaapaiva olis ollu ihan jees.

Kaiken lisaksi Benoit:lla oli joku paksumpi paperipino mukana ja han alko sita nayttamaan. Siina oli resepteja! Han oli yrittany kaantaa niita suomeks google translatorin avulla, eli toisin sanoen mua odottaa kyl viela lisaa suomennettavaa niissa :D Mut siis ihan sikasiistia!!! Siina oli mukana mm. se mantelikreemi, joku suklaa-caramel mousse ja lehtitaikinaohje. Ja muutama muuki, esim. se yks kakkuohje :DD Yhteensa nelja sivua. Ai vitsit, kyl mun nyt kelpaa!!

Huhhuh, mun on pakko myontaa et ma olen talla hetkella viela sen verran sekasin etten ma enaa muista mita muuta mun piti kirjottaa. Mut ehka ma odotan sita inspista ja kerron seuraavan ihan MAHTAVAN ilouutisen!

Eli siis, kaikki alkoi tasta aamusta, kun huomasin puhelimeeni tulleen hyvin epatavallisen viestin: "SINA. ALA MENE NAAMAKIRJAAN ENNEN KU OOT KATTONU S-POSTIN. TAMA ON KASKY. UGH." Taytyy myontaa etta houkutus siina kohtaa oli hyvin suuri menna kotiin palatessa nimenomaan ensin facebookiin kattomaan. Koko paivan yritin miettia mita se jokin voisi olla, niin tarkeaa, etta posti pitais kattoa ensin. No ainut mieleeni tuleva asia oli teatteri (huom. ulkopuolisille tiedoksi, myos tama viestinlahettaja on teatterin jasen).

Saavun sitten vihdoin ja viimein kotiin, yha kummeksuen mita siella nyt mahtaa sitten olla. Paasen koneelle vasta ruuan jalkeen, ja kayn sitten kuuliaisesti sahkopostiini ensin. Kyseinen henkilo on laittanut mulle kolme viestia, ensimmainen toimi lahinna alkupuheena (lyhyena sellaisena), mutta sanoma oli kutakuinkin sellainen, etta tama henkilo (kaytetaan nyt sitten nickia Annie ;D) oli kuvannut mulle pari videota eilisesta meidan teatterin esityksen (Dogvillen) enskarista.

Ensimmaisesta videosta oli selitetty jotain ex-miehesta, ja ma oletin etta se liittyi jotenkin mun entiseen "lavasulhaseeni" Ihmemaa Oz-naytelman myota. Mutta oivasti johti kylla harhateille videon suhteen, silla en osannu kylla yhtaan aavistaa mita tuleman piti :D

Siina sitten katselen videota, aani ei kuulu kovin hyvin joten hain sitten kuulokkeet varsin nopeasti. Kuvattu tilanne oli loppukiitoksista, jossa joku nainen selitti jotain ihmeellista (en saanu kauheesti selvaa), mutta sitten alkoi tulemaan ymmarrettavaa tekstia, ja erotin hyvinkin tutun nimen Krista Karhunen mainittavan siella. Iski sellainen WTF-fiilinki silla hetkella... Mita tapahtuu? Apua?!

Meijan teatterin sihteerikko "Neiti Napsa" meni sitten sinne mun tilalleni ottamaan vastaan suuren kukkakimpun, ja selitti etta meikalainen on talla hetkella Ranskassa tyossaoppimassa enka viitsinyt taman takia tulla takaisin ihan heti (tai jotain sinne pain). Tais ihmiset siina sitten jotain nauraakin :D Ja sitten kaikki huusi kuorossa "ONNEAAA!"

Ei mitaan, en ma sen kummempaa ihmetelly, mutta jostain syysta ku tiesin etta mulle oli joku "palkinto" ni mina notkeana naisena hyppaan taalla penkista ylos ja osittain kiljun, osittain nauran, kompastelen riemuissani huoneeseen hakemaan kannykkaa etta voisi soittaa jollekin (mutta jota ei sitten tapahtunutkaan), tormailen siina sitten seiniin ja sankyyn ja ties minne, ja mun Catherine tuolla poydan aaressa istuvana tuijottaa pelastyneena etta mika mulle oikeen tuli.

Yrita siina sitten selittaa tunnekuohuksissa etta oot saanu jonkun palkinnon, kukkasia ainakin. Voin sanoo ettei kovin hyvin menny mun sanomiseni :"D Ei tainnu sanoja loytya, ja kaiken lisaks olin ihan intsina koko asiasta. Ma kyl sitten otin vahan sita videoo taaksepain ja kuuntelin tarkemmin mita se nainen sanos siina, ja vasta siina vaiheessa mulle selviaa, etta MA OLEN SAANUT 500 EURON STIPENDIN.

Silla hetkella iski se kunnollinen riemu, hammennys, sekavuus, epauskoisuus, outo olotila... jne jne, lista voisi jatkua loputtomiin. Riennan iloisena kertomaan asiasta sijaisaidilleni, paa ihan ding-dong -tilassa. HUUUUUUUHHHH!!! Kaikkea sita nyt vastaan tuleekin! :D 

Siis ihan oikeesti 500 euroa?!?! Ei voi olla totta?! Ensimmainen kysymys ku mieleen juolahtaa on "Miksi?!" Niin etta mitakohan ma olen oikeen tehny etta sellaisen sain meijan teatterilta???? :DDD Aaaaaahhh en tiia viela, mutta kerron sitten kun saan tarkempaa infoa tilanteesta, mutta nyt sopii sanoa etta "NJYT ON HJYVA FIILIS!!!!!"

Wohoo! Mulla on voittajan olo :D Onnea myoskin muuten mun kesan aikaiselle "veljelleni" eli Joonatanille, joka sai sen toisen stipendin ^^ Kylla Larkinin perheen on hyva hymyilla! Tietamattomille siis tiedoksi tarkennus tasta tilanteesta: kesalla esitettiin Oi Ihana Toukokuu (googlatkaa jos ette tiia), jossa mina esitin perheen vanhinta tytarta, ja Joonatan perheen ainoaa poikaa. Eli molemmat massipaketit meni "koyhalle" Larkinin perheen jasenelle ;D Hihhih!

Ainii, sijaisaiti sano etta tanaan voidaan sitten juhlia tata :D Juodaan vahasen. Lupautusin maistamaan appelsiinmehua, johon joukkoon kaadetaan jotain... vodkaa tai muuta :-----)

Sus siunakkoon, mulla on paa talla hetkella ihan toisaaltaan tyhja, toisaaltaan taynna tata juuri saamaani uutista, ma en pysty viela rauhottumaan mitenkaan, eli ehka on parempi jattaa taa kirjotus tallaiseksi. Ma teen sitten seuraavan ku siihen pystyn, ja muistan mita piti kirjottaa.

Naihin sanoihin on hyva lopettaa:

KIITOS SALON TEATTERI! TULEN RAKASTAMAAN SINUA KOKO LOPPUELAMANI AJAN!







Ps. Onko kenellakaan toiveita mista ma kirjoittaisin? Onko mitaan uteliaisuutta jotain tiettya aihealaa kohtaan? Kommentoi tuohon alas, tai laita viestin fb:ssa, harkitsen asiaa :D



1 kommentti:

  1. Hienoa Krista, onnittelut!!! terkuin Outi

    PS. Kerro lisää päivästä koululla, mitä suunnitelmissa? :-)

    VastaaPoista