sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Ei menny niinku Stromsossa!

Joo-o. Otsikkohan kertoo aika lailla kaiken mun leipomisestani tanaan :D

Kivasti makoilin kylla lahinna melkeen puoleen paivaan asti sangyn pohjalla ku oli niin ramaiseva olotila. Pakkohan se sitten oli kylla noustakin, kun kerran piti saada valmistettua vahan herkkuja ennen iltaa, ja kaiken lisaksi suunnitelmissa oli tehda yks koulujuttu pois alta kun kerran oli koko paiva aikaa olla koneellakin.

No en ma nyt kuitenkaan oo koko aikaani tassa istunu. Tein tosiaan mokkapaloja tanaan, jotka ei kauheen hyvin onnistunu. Monta kertaa niita oon tehny ja aina menee vaan huonompaan suuntaan, ei taa oo ees mahollista enaa! :D Taidan jattaa melkeenpa jo suosiolla ne pois mun listoiltani.

Tosin tosin, tamanpaivaiseen urakkaan saattoi vaikuttaa se, etta ei ollu ehka ihan kaikkia tarvittavia valineita, kuten desin mittaa, joten maarien mittaukset meni vahan improvisoiden. Ja sit ku mun piti testata lahteeko mokoma kaakkelssipohjanen irti siita vuoasta mihin olin sen laittanu, ni hups heijakkaa, sehan lahtikin irti. Katkaisten selkarankansa poikittain. Daaaaamn.

Hienosti yritin koota takaisin vuokaan :")


Paallisen kanssa yritin vahan korjailla mut ei ehka onnistunu niin hyvin ku halusin. Nimittain kun myohemmin otin palasen ni sita oli valunu aika kivasti tonne pohjan allekin ;D
Suosittelen siis harkitsemaan useamman kerran ennen ku pyydatte mua tekemaan mitaan.

Kaiken lisaks se makukaan ei ollu parhaimmasta paasta :D kaytin nimittain sellasta kahvia jota noi oli jattany kahvipannuun, ja mina kun en kahvia juo ni en maistanu sita ensin ja lorautin sitten jonkun verran paallisen joukkoon... oli vissiinki aika ytya kahvia ettenko sanois! Kauheesti yritin parannella vaniljasokerilla :"D Mut ehka se vahan lieventy siita. Voi olla et mun herkat makunystyrani poimii aika vahvasti ton kahvinkin aromin, niinku kaiken muunkin. Ehkapa noi pitaa tuosta enemman ku mina toivottavasti.

Sit ma olen ollut niinkin ahkera ku otin aurinkoa pihalla! Mita nyt varmaan jotain 30 astetta tai enemman ni mikas siina, pilveton taivas, hentoa tuulenviretta... mmmmmm... toivottavasti tuli rusketusta pintaan. Nimittain ku satuin vahan sillai nukahtamaan sinne :D En mitenkaan kauheen kauaks aikaa, ja kaiken lisaks makasin vatsallani ni ei sitten palanu ainakaan nakyvimmat osat. Mut hei, mulla oli aurinkorasvaa!

Olin eilen ostanu sellasen kivan tuulihattuherkkupakkauksen, mita makin olen tuolla Leclercissa pakkaillu. Oli pakko maistaa ku himo suklaaseen oli sen verran kova :-----) Muffinssivuoassa (kestavammassa tosin) on kolme tai nelja tuulihattupalleroa, joiden sisalla on jotain... mohnaa... veikkaisin etta joko vaniljakreemia (vaikka maku ei kylla ehka ihan sellaiselta tuntunut) tai sitten jotain kreemisekoitusta. Sit niitten paalle oli kaadettu sulaa suklaata ja valkosuklaarouhetta olettaisin. Ihan hyvia ne oli!

                                                          Omnomnom.


Lahitulevaisuudessa saattanee tulla jotain mielenkiintoisimpiakin postauksia, silla suunniteltiin vahan Antoniinan kanssa et kaydaan erinaisissa paikoissa. Ku kyselin hanelta et tietaako taalla olevan jotain museota tai muuta vastaavaa missa kayda, niin han vaan mulle sanos etta lahella on joku japanilainen puutarha, ovat kuulemma uuden perheen kanssa menossa sinne joku paiva.

Ja ovat myoskin menossa joku paiva Nantesiin shoppailemaan. Ja jonnekin kaupunkiin nimelta Cholet. Ja kuulemma han on koko ajan menossa jonneki.

Ja mita mina teen? En mitaan. En yhtikas mitaan. Olen vaan kotona kaiket paivat. Reilu meininki. Ma sitten ajattelin tunkeutua Antoniinan mukaan reissuille >:) Ku ei kerran omat porukat mua minnekaan vie ni ihan sama. Sit kanssa mennaan joku paivaan laheiseen vesipuistoon ja johonki sirkukseen mika on ihan tassa mun lahella. Eli hyvassa lykyssa paljon tulee olemaan menoa.

Kuulemma myoskin ovat ihmiset kovin kyselleet musta :D Antoniinan pomo muun muuassa, ja suunnitellu etta kun neiti A tekee jotain suomalaista siella tyopaikalla, ni makin voisin olla mukana. No mika ettei! Isantaperhekin kuulemma kysellyt kaikennakosta. Ai vitsit et ma oon suosittu :D

Ja aion vahan kuvailla joku paiva niita tuotteita kaupassa mita ollaan tehty. Eilen oli jotenkin kummallinen tilanne sen kanssa. En tietaakseni ollut kylla sanonut/kysynyt mitaan etta saanko kuvata (tai sitten muisti patkii taas vaihteeks), ja aamulla katsoessani paivan horoskooppia, tekstissa sanottiin: "Joku myontyy pyyntoosi, jos vain uskallat esittaa sen." Tuli kylla heti mieleen toi kuvausjuttu ku sita olin miettiny.

Sit just ku olin lahtemassa toista pois, ni herra esipomomies sano mulle etta oli lukenu jonkun jutun (en muista mita mahto enkuks sanoo, jotain format tai muuta vastaavaa) ja sano vaan etta ma saan kuvata niita tuotteita. Olin sillai etta mita ihmetta! Jotenkin hammentava hetki ettenko sanois...

No mutta kuitenkin, tallasta juttua tanaan. Huomisen vuorokauden puolella aikainen heratys toihin, taytyy varmaan pikkuhiljaa hivuttautua tuonne suihkun puolelle, ja sitten tervehtimaan Herra Nukku-Mattia Hoyhensaarille. Mikali han minut nyt enaa suostuu tapaamaan taman paivan varaslahdon jalkeen.

Noh, sen nakee sitten. Ja lainatakseni eraan tv-sarjan jokajaksoista loppukevennysta:

"Until next time, sleep tight."

1 kommentti:

  1. Sulla näyttää riittävän virtaa edelleenkin.
    Hienoa, että viihdyt ja ei käy aika pitkäksi!
    Tänne kotiinpäin on luvattu ensi yöksi 0 astetta ja kesä on lopullisesti ohi.
    Viikolla pitäisi hiukan lämmetä, joten ehkä ei tässä vielä iske talvi niskaan.
    Pärjäile ja terveisiä kaikilta tutuilta.
    Kissoilta vielä erikoisterveiset sinne kaukaiseen ranskanmaahan! nooanarkki

    VastaaPoista